Hond speelt met denkspel Trixie Turn Around.

Over de TRIXIE Dog Activity Turn Around

De Dog Activity Turn Around van TRIXIE is een strategisch ‘level 2’ spel voor honden. Het spel bestaat uit drie draaibare buizen. Deze buizen kunnen gevuld worden met brokjes of hondensnoepjes. Door de buizen om te draaien met snuit of poten vallen de beloningen uit de buizen.

Bij het spel worden twee soorten deksel geleverd: een variant met één grote opening en een variant met drie kleinere openingen. Hoe kleiner de openingen, des te moeilijker het spel. Je kunt de moeilijkheidsgraad van dit denkspel voor honden dus naar wens aanpassen.

Over de TRIXIE Dog Activity Turn Around

Soort denkpel

Denkpel

Puzzel

Merk

TRIXIE

Niveau

Gemiddeld

Beoordeling

4.5/5

Positieve punten

Wat vindt de hond?

• Ras: Australische kelpie
  • Grootte: medium
  • Eigenschappen: slim & energiek

Dit strategische spel met draaibare elementen is helemaal nieuw voor Morrison. Hij heeft nooit eerder een denkspel gehad, waarbij onderdelen op deze manier gedraaid moeten worden om bij de beloningen te komen. Morrison heeft dan ook niet direct door hoe het spel werkt en probeert op de buizen te kauwen. Na het spel een aantal keer gedemonstreerd te hebben en af en toe een beetje te helpen, begint Morrison het denk spel een beetje te snappen.

Het duurt een aantal speelbeurten, voordat Morrison het spel volledig zelfstandig kan spelen. Hoewel het spel ook met de poten gespeeld kan worden, kiest Morrison ervoor om de buizen met de snuit om te duwen.

Eindoordeel

De TRIXIE Dog Activity Turn Around is een leuk en uitdagend denkspel voor honden. Het spel werkt op een unieke wijze, waardoor de hond echt zijn hersenen moet laten kraken om zijn beloningen te bemachtigen. Na verloop van tijd zal het spel makkelijker voor de hond worden, maar door de verschillende deksels kan je de moeilijkheidsgraad nog beïnvloeden. Let wel op dat alleen kleine brokken en snoepjes door de deksels met kleinere openingen passen.

Er wordt een uitgebreide handleiding bij het spel geleverd, waarin precies staat hoe je jouw hond het spel kan aanleren. De buizen zijn makkelijk te vullen en schoon te maken. Wat ons betreft is het dus zeker een aanrader. Klein nadeel is dat het denkspel vrij groot is en niet makkelijk op te bergen. Ook kunnen honden schade toebrengen aan de buizen door erop te kauwen. Het is dus wel verstandig om de hond alleen onder begeleiding met de Turn Around te laten spelen.

Deze recensie is niet gesponsord. Wel ontvangen we mogelijk een compensatie van de webwinkel wanneer je via onze links een aankoop doet.

Beeld: Hondtrainen.nl

Positieve punten